Friday, February 02, 2007

Zavalli Masai arkadasim: Melikiori

Kumsalda dolasirken Tanzanya`dan gelip turistik sezonda Masai takilari yapip satan bir kadinla karsilastik. Amman amman... Ne takilar onlar. Kadincagizla cat pat konusup bi suru bileklik su bu vs vs yaptirdim. Ama renklerin yarisi yanlis cikiyor. Ben tabii ki tam da benim istedigim gibi olmus gibi bir beden dili ile `Yaw annem, ben sana ne dedim, sen ne yapmissin??? Neyse, canin saolsun bu da guzel.` deyip deyip aliyorum...
Su kulagindaki kupeden de alasim geldi ama bende o kadar guzel durmuyor ki...
Haaa, bir de esas Masai erkeklerinin takilari var, aklini kaybetmemek elde degil. Bu kadincagizin kardesi midir nedir, Melikiori ile tanistik. Melikiori`nin Ingilizcesi var cat pat... Uzerinde gordugunuz takilardan dolayi yuruyusunu uzaktan duyuyoruz. Cingil mingil sikirdaya sikirdaya yuruyor. Uzerindeki takiya ben bitince, `ne olur bana sat` dedim. `Masai takisini satmaz.` dedi. `Bana da yap` dedim, `Ben yapamam, Masai erkek taki yapmaz.` dedi. `E ver bi kez takayim` bari dedim. Bu sefer israrimdan sinirleri bozulmus olsa gerek ki kahkahalar atmaya basladi... E ne guluyorsun kardesim, ben de Masai kadar taki duskunuyum. Sen takinca ben sana guluyor muyum???
Alttan iki disi eksik. Ne oldu dedim. `Masai savascilarinin kucuk yasta iki alt disi cekilir` dedi. Sonra dikkat ettim ne kadar Masai erkek varsa hepsinin alttan iki disi eksik...
Neyse, agizdan gir burundan cik operasyonu ile takisini alip bi poz cektirebildim!!! Zaferrr!!!
Aksam balik yerken kumsaldan geciyordu. `Melikiori, gel balik ye bizimle` dedim. `Masai balik yemez.` dedi. Yemedi de... Yanimiza cagirdim. Masai bira da icmezmis. Bir Fanta`yi zor ismarladim, singirdaya singirdaya gitti...


10 comments:

yuvakuran said...

Masai Resimleri cok guzel.
Ben bu kadar guzel insanlari bir arada cok nadir gordum
Kolay geldin selamlar

eylem said...

Meltem Selam!

Fotoğraf enfes..arkadaki denizin rengi,kumsal rüya gibi. Sen bizim "rüya gibi" dediklerimizi yaşıyorsun. Biz rüya gibi demeye devam ediyoruz:)) Hep şu sözün geliyor aklıma "Tanrı sana fındığı kırmaz verir" Ah bir kırabilsek..

eylem said...

Meltem Selam!

Denizin rengi, kumsal, o güzelim takılar enfes..İnsanın atlayıp buralardan kaçıp gidesi geliyor. Bu seçimler dünyası; kaçımız istediğimiz hayat için radikal değişiklikler yapıp onu yaşayabiliyoruz..çok az. Sen yaptın.Helal kız sana. O güzel takıları benim içinde tak, o güzel kumsalda ayakkabılarını çıkarıp bizler içinde yürü emi

Küçük Evin Mutfağı said...

Tebrikler!!! Bu dünyada yaşamanın hakkını veriyorsun Meltem. Seni okumak iyi geldi bana. İstanbul/Levent/Bir Bankanın Ofisi'nden yazıyorum şu an:-)Sevgiler, Pınar

Alper Akcan said...

süpermis... buralar 3-5 dereceyken, daha da bi enfes gorunuyo :)

Yeminli Tercüman said...

Meltem Hanım
Müthiş güzel siteniz ve Afrikanın sıcaklığını bize hissettirdiğiniz için teşekkürler. Size email ile ulaşmak istiyorum. Selamlarımla
abdullah erol / ankara yeminlitercuman@gmail.com
www.yeminlitercuman.com

Burcu said...

Yumultaaaaammm wallahi deli olucam... dişlerimin arasi gicir gicir o kumlarla dolsuuuuun mu... bi de orda tulum peyniri var mi ki hani ıspanak ve cevizlerimi kapip gelme hayallerimin yaninda onu da unutmayayim gelirken :) Ozlemek cok....

B5 said...

Bu sefer epey yorum gelmis :)
Fotograflar kadar yasam da yine cok sade ve yine cok renkli görünüyor orada.
Sizin resim de harika..

newyork'ta bir adam said...

merhaba,

ne ne kadar gercek , ne kadar ruya tam bilmiyorum..zaten kimse de pek bilmiyor....

kesin bildigim blogunuzu gezerken 45 dakkanin ruya gibi gectigi, hemde gecenin bu saatinde, sabah erken kalkacak olmama ve yorgun olmama ragmen...

anin tadini cikarin, rastgele , kolay gele:)

Anonymous said...

meltem merhaba ben ebru akpinarin arkadasi sevket.ben fotografcilik yapiyorum ve benim hayalimi sen gerceklestirmissin biraz kiskanmakla beraber cok takdir ettim seni.belki birgun geliriz sana ziyarete .web adresimi yazayim belki bakarsin www.sevketkizildag.com e mail sevket@sevketkizildag.com ben burda senin e mailini bulamadim böyle ulastim sana
gorusmek umuduyla