Monday, February 12, 2007

Adini ben verdim, omrunu Allah vermedi



Hayatimda ilk kez bir bebege isim verdim... Bir arkadasimin soforu gece yarisi bizi eve birakti, gecenin daha yarisi bir sms geldi, kizim oldu diye... Fred`e sorardim, `Fred karin kac aylik hamile?` diye... `Cok hamile` diye cevap verirdi gulerek her seferinde. `Hadi, bebek istiyoruz` diye de devamli zorlardim acaba yakinda mi ne zaman dogacak diye. Cinsiyetini bilmek hak getire, adamcagiz daha ne zaman dogum olacigini bile bilmiyordu ki... Sabah erkenden gittik evine, pek tatli bir kizi olmus. Isim ariyorlar, ilk cocugu Derreck`le ismi uysun, D ile baslasin istiyorlar. `Fred, adi Debra olsun`dedim. Hani coksevdigim arkadasim Debra var ya, onun gibi guzel, akilli olsun, ona ceksin diye. Debra`yi kucagima aldim, elini ayagini sevdim. Debra`yi diyorum, cunku Fred `tamam , adi Debra olsun` dedi.

Yeniyilin ilk mesaji bana Fred`den geldi `Debra sana mutlu bir yeniyil diliyor` diye.

Dun bir haber aldim, Debra sitmadan olmus.

Hayatimda ilk kez bi bebege isim verdim, omrunu Allah versin diye...

Vermedi......................

Elimde kala kala daha dogali 24 saat olmamis hali ile ayaciginin ve daha acamadigi gozlerinin fotografi kaldi..........

9 comments:

benguacar said...

Ben çok üzüldüm.keşke bebekler ölmese..onlar için yapabileceğimiz daha çok olsa..başın sağolsun.

nilhan dagdelen said...

Zaten bugün bir iç sıkıntısı ile kalktım yataktan. Bu yazıdan sonra iyice omuzlarım aşağı indi, kalbim acıdı, hissettim. Bende anneyim. Allah annesine, babasına sabır versin. O minik yavru zaten bir melekti bundan sonra hep melek kalacak. Allahın adaletini sorgulamak zor. Onunda yaşam hakkı vardı. Ancak ölümden sonrasını bilmediğimiz için belkide o şanslı.
Bu yaşadığımız dünyada belkide çamura bulanmadan kanatlarını takıp sonsuzluğa vardı. Ya biz ?
Bizleri sonu meçhul bir dünya bekliyor. Küresel ısınma, hırsızlık, cinayet, kapkaç, uyuşturucu-kadın ticareti, bebeklere bile tecavüz edilen bir dünyada nefes almaya çabalıyoruz.
Herşey o kadar göreceli ki. Eskiden doğuma sevinilir, ölüme ağıtlar yakılırdı. Yıllar sonra belki doğan bebeğe acır gözlerle bakacak belkide ölenin arkasından kurtuldu bu dünyadan" diyeceğiz.
Kimbilir ?


www.benimblog.com/calisananneolmak

mormuj said...

selam
sizin bildiginiz en azindan maddi destek gonderebilecegimiz ve gercekten ise yaradigina - yerine ulastigina emin olabilecegimiz bir organizasyon var mi?

Burcu said...

melekler kanatlarının arasına almış onu ve sonsuza kadar koruyacakmış muzungum ama...

mrl's page said...

dün girdim bloguna, öyle üzüldümki tek kelime yazamadan kaçtım !
kokusuna doyamadan bebeği kaybetmek inanılmaz kötü birşey...
Allah ailesine ve sana sabır versin..
mrl

Meltem said...

Merhaba Mormuj,
bana pigmelerle.dans@gmail.comdan email atarsan yardim etmene yardimci olabilirim.
Tesekkurler hassasiyetin icin,
Meltem

Alev Pekuysal said...

Slm meltem,Bir solukta yazdıklarını okumaya çalışıyorum ama 2 saattir kalkamadım pc nin başından, bu bebek beni inanılmaz üzdü, keşke ömrü uzun ve sağlıklı olsaydı, keşke

sezin said...

Sevgili Meltem;
Türkiye'de hergün kaç tane bebek ölüyor ve malesef hiç kimsenin umrunda olmuyor.Sen bukadar insanın
dikkatini hazır üzerinde toplamışken kendi milletin,devletin için bir şeyler yapsan daha iyi olmazmı?

AHMET said...

ağlattın bizi deli kız