Friday, January 12, 2007

Fitre, Zekat ve Kin Initiative Yetimhanesi



Gelmeden once Songul`e bir email gonderdim. Dedim ki:

Songulum,
Buraya geldiginde seni benim yetimhaneye de gotururum.
Bi iyilik yapmak istersen,
Bu cocuklarin hayali yeni ayakkabi.
Ayakkabilari cogunlukla yok, ya da eski pusku…
Ayakkabilar burda tas catlasa 10 milyon.
Bizim kizlardan, tanidiklardan falan para toplasan da cocuklara gittigimizde yeni ayakkabi gotursek…
Yetimhanede 22 cocuk var.
Ne biliym fitren zekatin bu sekilde cikmis olur.
Ne dersin???

Ne desin, hemen kollari sivayip para toplamis bile. Ben de yetimhanenin yonticisi olan Ben`i aradim. Anlattim, `bana cocuklarin ismi, cinsiyeti ve ayakkabi numaralari gerekiyor` dedim. Hemen liste yapip bana iletti, havalara uctu sevincten... `Bir de arkadaslarimla gelip kendimiz vermek istiyoruz, uygunsaniz aksam yemegine gelecegiz, hem ben cocuklari ozledim zaten` dedim. Kin Initiative isimli Kampala`nin disina dogru bir koydeki bir yetimhane burasi.

Yetimhanedeki cocuklar normalde gunde uc ogun posho yiyorlar. Posho misir unu bulamaci, su ve un yani. Misafir agirlamak icin yardima ihtiyaclari var, cunku hele muzungulari posho ile agirlamak zorlarina gidiyor. Toplanan paranin bir kismi ile de yemek hazirlanmasi icin Ben`le konustum. Ona da ayrica sevindi, cunku bir yilda bu cocuklarin karnina baska bir yemek girdigi cok nadir. Hele et!!!! Cocuklar kucuk kemiklerine kadar yiyorlar et ellerine gecerse.

Gunduz Songul`u benim temizlikcim Catherine ile Nakawa pazarina gonderdim. Ellerindeki listeye gore ayakkabilari satin alacaklar cunku. Ben hafta ici oldugu icin calisiyorum.

Aksam saat 5 civari Sandra`yi da alip ayakkabilari cuvala doldurup dustuk yetimhanenin yollarina. Yolu o kadar karisik ve her seferinde bir kismi kapali oldugundan her seferinde degisik yollardan gittigimizden ben bi turlu yetimhanenin yolunu ogrenemedim. Hep ayni kavsakta Ben ile bulusup gunun yagmur camur durumuna gore o nereyi gosterirse ben ordan gidiyorum.
Kavsagimizdan Ben`i aldik, ama yollar cok felaket. Yani gidilir gibi degil. Benim araba da 4ceker ama alti o kadar yoksek degil. Devamli besmele cekerek yol aliyorum ama bi sure sonra yol vicir vicir kaymaya basladi. Yolda ya hic araba yok, ya da yolda kalmis lastikleri patlatircasina patinaj ceken arabalar var. Ben sanki kendi sucuymus gibi devamli ozur diliyor. Bir ara arabayi iyice kaydirip yol kenarindaki camurdan duvara vurdum. Indik. Ben yetimhaneden irilerinden cocuklari cagirdi, gule oynaya arabayi cikardik. En hafifleri ben oldugumdan (!) yanimda bir cocukla yetimhaneye tek basima arabayi goturdum, digerleri bileklerine kadar camuslara batip cikip geldiler.

Yetimhanenin kapsina gelip de kornaya bastigim her an en mutlu anlarimdan biri oluyor: Icerden sevinc cigliklari, kosusturmalar, `Sista Martha` - sister Meltem demek- sesleri yukseliyor ya o an ne kadar mutlu oldugumu anlatamam!

Arabanin altindan bir kac parca koparmisiz, Bilent onlari gecici olarak bi yerlere muz dallarindan yapilmis iplerle bagladi, esas aksam o deli yagmurlardan yagarsa eve nasil donecegimizi dusunuyoruz bu arada... Aman be dedim, en olmadi burda kaliriz. Yatakhanesi var gonulluler icin, kivrilip yatariz iste. Eglenip hasret giderelim simdi cocuklarla!

5 comments:

Anonymous said...

Keske daha onceden haberim olsaydi ben de yardim etmek isterdim.. Bunun icin bir yol var mi?? Baska ne zaman gelecek ve yardim getirebilecek arkadasiniz var? Bir de bu cocuklar nasil bir yetimhanede kaliyorlar, nasil egitim aliyorlar ogrenebilir myim? Keske sizin yaptiklarinizi yapmak mumkun olsaydi..



T.M.

murat çiçekli said...

merhaba:) yeni yılda blog sayfan hareketlenmiş:) hımm.. güzel. Sevindim, gitmeden gezmiş kadar oluyoruz. Bu arada, birisi yorum yazmış ya, benim de kafama yattı aslında, ordakiler için bişeyler yapılabilir.. Düşünüp birşeyler yazarım sana, eh ne de olsa fahri elçimizsin:) şimdilik hoşcakal:)

Gorillas in the mist said...

Selam T.M.,
yardim etme olasiligi her zaman var. Nasil bir yardim etmek istedigine dair benimli irtibata gecer misin lutfen?
Tesekkurler

nasibe said...

Sevgili meltem,
Bende yardım göndermeyi çok isterdim. Ankarada yaşayan yardımları sizlere ulaştırabilecek birileri varmı?

nesi said...

Özellikle giyim konusunda yardım etmek isterdim. Her zaman sizin gibi biri olmak istemiştim hep hayal kurardım ama hayat beni başka kulvarlara sürükledi. Sizi yürekten kutluyorum.