Wednesday, December 13, 2006

Kelimelerin Bittigi Orman



Sabah Kelimelerin Bittiği Orman”da bir yürüyüş yapmak üzere yola çıktık. Orman”a geldiğimizde deli gibi yağmur yağıyordu. Az ilerdeki Jacana Safari Lodge”da göl manzarası seyredip bi çay-kahve içip yağmurun dinmesini beklemeye karar verdik.

Jacana Lodge çok güzel bi yer. Hele romantik bi akşam yemeği olayı var ki henüz yapamadım    Bir tane salda bir yemek masası var gölün üzerinde, akşam yemeğini orda hazırlayıp Salı gölün ortasına çekiyorlar her tarafa mumlar yakıp, su aygırları etrafta dolaşırken gecenin sesini dinleyip, birazcık da şakadan korkup sevgiline sokulup yemeğini orda yiyorsun. Şık di mi?

Yağmur dinince Kelimelerin Bittiği Orman’a (Maramagambo Forest) döndük. Takma adı Muzungu olan rancerimiz Moses’la yürüyüşümüze başladık. Moses doğduğunda beyaz olduğunu iddia ediyor (?!), o yüzden Muzungu diye de bi isim takmış kendine.

Etrafta Baboonlar koşuşturuyor, ormandan gelen garip çığlıklar, fısıltılar, hışırtılar içinde yürüyüşümüze başladık. Songül diyo ki “Ne var bu ormanda Melt?” Görcez diyorum gülümseyerek.

Sonunda daha önce blogumda anlattığım mağaraya geldik. İçinde 10 000 yarasa olduğu tahmin edilen, vıcır vıcır seslerinden başka ses duyulmayan, tüm gün boyunca tepe üstü asılıp gübrelerini aşağı bıraktıkları için tarif edilemez bir koku ile dolu ve görüntünün zaten akıllardan silinmeyeceği bir mağara!

Daha önce görmeme rağmen herkes gibi benim de ağzım açık, bakakaldım tekrar. Bu arada mağarada bi tane de piton var, onu aramak için elimde fenerle mağaraya girdim, ama nefes alamıyorum nemden ve dehşet kokudan. Tam konsantre olmuş, gözümü dört açmışken, omuzuma yarasalardan bi tanesinin çiş-kaka arası bişeyini yapması ile çığlık çığlığa dişarı kaymadan kaçmaya çalışmakla tüm cesaret gösterim sona erdi.

Moses aradı pitonu ama bulamadık 

Hadi bakalım, Kampala`ya dönüş yolculuğumuz başladı....

3 comments:

Minik Patikler said...

Blogunuz cok hosuma gitti..

Anonymous said...

tamamen tesadufi sizi buldum ve geriye donup tum postlarinizi okudum..enerjiniz inanilmaz,size hayran oldum.kacmak hep aklimdadir daima daha sonraya ertelerim..ama sizi okudukca ...ne bileyim hem kiskandim hem gururlandim ..boyle mi guzel kacilirmis...yazmaya devam. bu arada siz orada ne is yapiyorsunuz allasen?safari isi ise belki bi gun uganda da tanismak nasip olur.
aylin-dentista

Gorillas in the mist said...

Merhaba Aylin,
once safari isi yapiyordum, su an degistirdim. Yani safari ayarlamak problem degil. Beklerim :)
Meltem