Thursday, November 30, 2006

Ofisi Cekirge Basti!

Yagmurlu sezon basladi... Hergun bir saat boyunca deli gibi yagmur yagiyor, oncesinde ve sonrasindaki gunesin bundan hic haberi yokmus gibi hava piril piril...
Gecen gun araba kullanirken yollarda cekirge gibi onuma arkama ziplayan cocuklar, adamlar gordum. Bir de baktim cekirge gibi ziplamalarinin nedeni cekirge yakalamaya calismalariymis. Mevsimi gelmis.
Cekirge yakalamamin iki yolu var:
1- Dut cirpma teknigi: Bi cocuk bi agaca sessizce cikar, dallari sallamaya baslar, yuzlerce cekirge agactan ucmaya baslayinca asagida bekeleyen arkadaslari cekirgeleri yakalayip pet siselere doldurur, evinin yolunu veya baska bi agacin yolunu tutar.
2- Isik oyunu: cati kapalamada kullanilan cinkolarda silinidirik bir kocaman fici yapilir, ficinin ustune spot isik duzenegi yerlestirilir, gumus renkli olan cinkolar gecenin karanliginda iyice isil isil olunca sapsalak cekirgeler ficinin icine kendiliginden dolusurlar. Kenarda bekleyen arkadaslar hemencecik onlari alip bacaklarini koparirlar ki kacamasinlar :(

Ofise geldim sabah, her taraf yemyesil cekirge icinde... Bi yakalayip atayim pencereden dedim, yakaladigim manyak cekirge elimi oyle bi isirdi ki ciyakkkk!!! diyebildim ancak. Bu kadar yildir cekirge pesinde kostum, boyle isiranina rastlamamistim. Ofisteki temizlik gorevlimiz Betty`yi cagirdim. Teker teker topladi hepsini.
Haaaa... Toplayinca ne yapiyorlar bu cekirgeleri di mi ama? Nsenene! O da ne deyin, haklisiniz. Nsenene cekirge kizartmasi! Sokaklarda her yerde yagmur mevsiminde satilan Uganda Delicacy`si! Esther oturmaya gittigimde bi baktim, bi tabak dolusu nsenene masada duruyor, Esther de nsenene yeyip film izliyor. Dene dedi, evde yaptik, sokaktakilere gore hijyendir. Tabagi aldim elime, kokladim... O kadar guzel kokuyor ki karidesle patates kizartmasi arasi bi sey. Seytan dedi at agzina bi tane. Sonra bi daha baktim nseneneye ki ne goreyim, onlar da bana bakiyor! Renkleri yemyesil ama gozleri simsiyah, hala canli gibi. Antenler zaten yerinde duruyor insanin bogazindan asagi gidiklayarak gececek gibi. `yok arkadas` dedim, `gozu olup bana bakan seyleri yiyemem ben...` deyip vazgectim.
Istanbul`da bi yunan restorantinda yemek yiyorduk, karides salatasi istemistim. Karidesler tabagin icinden cikacakmis gibi ve bir de bana bakiyorlar. Garsona dedim ki `ben gozumun icine bakan seyleri yiyemem. Suna bi hal caresi bulabilir misin lutfen?` Tabii dedi, bi geri geldi, bu kez karidesler bana bi taraflari ile guler gibi kafa ustu sokusturulmuslar salatani ustune!

1 comment:

Anonymous said...

Webmaster cok tesekkurler...

Selamlar Elen