Wednesday, November 15, 2006

Baris Manco ve Kuzey-Guney Yarikure Deneyi



Ertesi gun hemencecik sabahin 06:00sinda yola cikmak uzere hazirlandik. Safariye Esther Yengemizin arabasi ile cikcaz, o bizi 06:00da alcak evden, 06:15te rehberimiz Amos ile buluscaz. Basliycaz 10 saatlik yolculugumuza!!!

Songullerin odasina –yani benim odaya- paldir kuldur ciktim 05:30da.. `Kalkin huleyn` diye… Ama canlarim benim, oyle yorgunlar ki hala… Ben de apar topar hazirlaniyorum, bayilirim dunun isini bugune birakmaya boyle yolculuklu hazirlanmali konularda. Songul diyor ki `yaw bu Esther hic gecikmez mi? On dakika daha uyuyayim` . `Yok` dedim, `Acaip dakiktir, hic gecikmez.` Songul de dedi ki `E hani, ne dakikligi yaaa… Saat zaten 6yi 5 geciyor` Firladim indim bahceye, bahce kapisina gittim `E saat 6yi geciyorsa o zaten evin onunda bekliyordur` diye. Ve dedigim dogru da cikti. Estherim kapinin onunde bekliyor. Hemen atladik arabaya, ciktik yolaaaa…

Once Ekvator`da bi kahvalti molasi verdik.
Bi ayagimiz kuzey yarikurede, bi ayagimiz guney yarikurede… Benim boyum Esther`in yaninda kisa gorundugu icin ayrica ben de havada!
Haa, unutmadan soyliyim, Baris Manco`nun programinin unutulmaz anisidir ya kuzey-guney yarikureyi bi kovadaki basit bi sifon sistemi ile gostermesi… Ekvator`da durdugun an eli kovali adamlar geliyo 7 milyon TL karsiligi sifolu kovalarinda gosteri yapmak icin…

2 comments:

Burcu said...

yumultam tam turk isi bir ekvator kesfu bu yani baskin basanindir, asilacak demir, cember vs. asilanindir diye :)yarabbi su sayfayi da update ettirdin ya sonunda :)

Aybige-Kedi Defteri said...

Aynı hissi ben de Ecuador'daki çizgideki sıfır noktasında yaşamışım. Nasıl yer etmişse artık çocukluk anılarımıza Barış Manço ve o kova deneyi :)
Bu arada, dün keşfettim, bugün okumaya başladım. Şimdiden hayran kaldım.
Sevgiler...