Wednesday, May 24, 2006

ÖLDÜREN DİYALOGLAR 4- HOW ARE YOU, NE VAR YU MERAKI

Bu milletin hoş beş merakı bildiğiniz gibi değil. Ofiste oturmuş çalışıyorum. Içeriye sessiz sakince birisi giriyor. Karşımdaki kanepeye oturuyor gülümseyerek. Gülümsemedikleri bir an yok ki  Bakışıyoruz. Bekleşiyoruz. Sessizlik var, çıt yok. Bekleşiyoruz karşılıklı… Bayağı bir zaman geçiyor. Neyse, ben dayanamıyorum artık.
Ben: Who are you?
O: How are you?
Ben: Who are you?
O: I am fine. How are you?
Ben: Nice to meet you, Fine. I am fine, too.
Gülümsüyor. Sessizlik, sessizlik…
Ben: Who are you, ssebu, who are you?
O: My name is Nmuzeyabu Bassibika.
Ben: So?
Sessizlik, sessizlik…
Sessizlik, sessizlik…
İşime devam ediyorum artık sabrım tükenip. Konuya giremeyeceğiz anlaşılan.
En sonunda derdi anlaşılıyor.
O: Can you write this letter for me and print it?
Ben: Aaaaaa! Am I your secretary? Get lost, ssebu, kafamın tasını attırma…. Mektubunu daaa, seni deee… Aaaaa!!!! Yok mu akıllı bi adam burda yaaa?????
-burda Luganda, İngilizce, Türkçe hepsi birbirine giriyor  -

No comments: