Wednesday, August 10, 2005

Bu ormana girilir mi, girilmez mi? : "Bwindi Impenetrable Forest"


Akşam üzeri daha farklı bir bitki örtüsü ve hava durumunun hakim olduğu Bwindi “Impenetrable” Doğal Parkı’na ulaştık. Ormanın akşam karanlığında neden “Impenetrable” (içine girilemez )adıyla anıldığına dair bir fikir edindim. Ertesi günkü yürüyüşü de heyecanla bekleyip girilemeyen ormana girmek ve bir hayali gerçekleştirmek için sabırsızlanıyordum. Kaldığımız yer bu kez çadırlı bir kamptı. Muz ağacı yapraklarıyla kaplı bir çardağın altına kurulmuş çadır ve hemen yanında seyyar duş ve tuvaletinden oluşan kampta, duş yapmak değişik bir tecrübe oldu. Çadırdan bir kabin şeklinde olan duşta, tepede asılı duran bir kovanın tabanına bir duş kafası ve bir de musluk monte edilmişti. Duş yapmak istediğimi kamp personeline söyledğimde 15 dakika sonra bir kova sıcak suyla gelip duş-kovayı doldurdular. E bana da duşa girip musluğu açmak kaldı. Artık yemekte pirinç ve patatese ağırlık vermeye başlamıştım, çünkü sokakta satılan, satılmayan herşeyi deneyip daha önce ömrümde yemediğim şeyleri yemekten midem bozulmuştu. Hala ısrarla o yemekleri ve meyveleri yiyip önlem olarak da ilaç alıyordum ama goril yürüyüşümü kabusa çevirmemek için pes edip patates, muz püresi ve pirinçe keskin bir dönüş yaptım. Yarın büyük gündü.

No comments: